Laatste voorstelling van het theaterspektakel 'De Vergeten Twentse Lente' op 25 juni

(c) Roy Beusker en Annemieke van der Togt

Na een reeks van 51, zal op 25 juni a.s. de laatste voorstelling zijn van 'De Vergeten Twentse Lente'. Met meer dan 50.000 bezoekers heeft dit meeslepende theaterstuk een buitengewoon succesvolle run gehad.

Initiatiefneemster Johanna ter Steege heeft ervoor gezorgd dat alle bezoekers bekend zijn geworden met een van de grootste verzetsdaden in Nederland. 'De Vergeten Twentse Lente' heeft het 'vergeten' verhaal van de april-meistaking, die destijds begon bij de machinefabriek Stork in Enschede als reactie op de acties van de Duitse bezetter, weer tot leven gebracht. Dit belangrijke historische moment heeft eindelijk de aandacht gekregen die het verdient.

Gedurende de afgelopen periode heeft het publiek zich laten meevoeren door de krachtige uitvoering, het meeslepende verhaal en de grootse enscenering van 'De Vergeten Twentse Lente'. De voorstelling heeft niet alleen de harten van de bezoekers geraakt, maar ook die van de cast en crew. Het team achter het spektakel is enorm dankbaar voor de steun en betrokkenheid van het publiek gedurende deze bijzondere periode.

Hoewel de laatste voorstelling op 25 juni een definitief einde markeert voor 'De Vergeten Twentse Lente', zal de impact van deze voorstelling nog lang blijven nazinderen. Het theaterspektakel heeft niet alleen geschiedenis tot leven gebracht, maar heeft ook bijgedragen aan het bewustzijn en begrip van het verleden. De herinnering aan de april-meistaking zal voortleven in de harten van degenen die de voorstelling hebben bijgewoond en zal een blijvende erfenis vormen voor de regio Twente.

Over Senf Theaterpartners

Senf Theaterpartners representeert meer dan 50 theaterproducenten, gezelschappen en artiesten. Wij verzorgen niet alleen de tourneeplanning maar we bewegen en ontwikkelen mee in de theaterwereld. Theaterproducties moeten actueel zijn, relevant en interessant voor theaterbezoekers, daarom zorgen wij ervoor dat er ieder seizoen weer een rijk gevuld en divers aanbod aan theaterproducties in de theaters te zien is. Wij maken ons hard om met de juiste inzet en betrokkenheid de beste producties te ondersteunen, want Senf Theaterpartners heeft hart voor theater!