Lucas Hamming gaat solo de theaters in

(c) Nick Helderman

Singer-Songrocker Lucas Hamming gaat van oktober t/m december van dit jaar solo de Nederlandse theaters in. Dit keer gaat hij het even helemaal anders aanpakken. Even geen rockmuziek, festivals, jankende gitaren en tussen zijn lange haar door speeksel-spetterend schreeuwen in een roestende microfoon. Alleen met een gitaar, zonder band, in een theaterzaal. Met zijn unieke voorstelling Niets te melden, staat Hamming in de kleine theaterzalen van Nederland.

Niets te melden….

In zijn allereerste solo theatertournee neemt Lucas tijd en ruimte om iets te vertellen. Om zich tot zijn publiek te richten en het woord te nemen. Waar kan je dat nou beter doen dan in een theaterzaal? Niet te veel nadenken en gewoon doen! Dat is de gedachte van Hamming geweest om de poppodia te verwisselen voor de Nederlandse theaterzalen. Zo krijgt zijn publiek nu écht de gelegenheid om de woorden van Lucas langzaam in zich op te nemen, te overdenken, in te laten werken. De vraag is echter, heeft Lucas ook echt iets te melden?

“Tsja. Ik heb de 27 overleefd, dus nu krijg ik er waarschijnlijk nog zeker 50 jaar cadeau. Dan moeten we er maar het beste van maken he? Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!”

Lucas Hamming

In 2013 leert Nederland Lucas Hamming kennen als één van de grote talenten uit het tv-programma De Beste Singer-Songwriter. Daarna gaat het snel: hij wordt samen met zijn band de ‘huisband’ van DWDD en is vanaf dan niet weg te slaan van nationale radio en televisie. Pinkpop, een uitverkocht Paradiso, zomaar wat hoogtepunten. Lucas brengt in 3 jaar tijd 2 albums uit met twee handen vol aan radio hits. Na een 'tussenjaar’ als o.a. Johnny in All Stars, Judas in The Passion, de rockopera Tommy, met zijn band in het Concertgebouw en ook nog zijn winst in het enorm populaire programma Maestro, keert Lucas weer terug naar zijn muziek. De release van de single Falling van zijn derde album ‘Postponed’, die werd gebombardeerd tot Radio 2 Top Song en 538 Harde Schijf. Momenteel is Lucas te zien in het nieuwe gospelprogramma Amazing Grace op NPO1 en is zijn nieuwe single You Two Make A Devil Outta Me net uitgebracht.

Lucas Hamming is van oktober t/m december van dit jaar in de Nederlandse theaters te zien. Kijk voor de volledige speellijst op www.lucashamming.nl.

Neem voor meer informatie en interviewaanvragen contact op met:

Klik hier voor de volledige perskit.

Met                                       :              Lucas Hamming

Regie                                    :              Bart van den Donker

Producent                          :              Lucas Hamming i.s.m. Senf Producties B.V.

Over Senf Theaterpartners

Senf Theaterpartners representeert meer dan 50 theaterproducenten, gezelschappen en artiesten. Wij verzorgen niet alleen de tourneeplanning maar we bewegen en ontwikkelen mee in de theaterwereld. Theaterproducties moeten actueel zijn, relevant en interessant voor theaterbezoekers, daarom zorgen wij ervoor dat er ieder seizoen weer een rijk gevuld en divers aanbod aan theaterproducties in de theaters te zien is. Wij maken ons hard om met de juiste inzet en betrokkenheid de beste producties te ondersteunen, want Senf Theaterpartners heeft hart voor theater!